مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

کارکنان سیستم بانکی در سنگر جهاد اقتصادی مجاهدانه تلاش کنند 

سرهنگ «سلامی» گفت: امروز کارکنان سیستم بانکی با دفاع از کشور در سنگر جهاد اقتصادی، می‌توانند در خدمت به مردم و مبارزه با دشمن تلاش کنند و ادامه دهنده راه شهدا و مجاهدان عرصه جهاد فی سبیل الله باشند.
کد خبر: ۶۹۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹ - 23September 2024

کارکنان سیستم بانکی در سنگر جهاد اقتصادی مجاهدانه تلاش کنند به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در مراسم تجلیل و قدردانی از کارکنان جانباز، ایثارگر و رزمنده مدیریت بانک کشاورزی استان مازندران و شهرستان ساری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در بانک کشاورزی برگزار شد، با تبریک ماه ربیع الاول و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه بزرگ در تاریخ این کشور است.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس، تمام قدرت‌های دنیا با صدام علیه کشورمان همراه و پشتیبان بودند؛ اما جوانان سلحشور ما با شجاعت، دیانت، مردانگی و از جان گذشتگی و با رهبری و تدبیر امام خمینی (ره) اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا شود.

این مسئول ادامه داد: ما در دفاع مقدس هشت ساله توانستیم عزت و اقتدار ملت و انقلابمان را به جهان اثبات کنیم.

سرهنگ سلامی اضافه کرد: هیچ کسی در دنیا باور نمی‌کرد کشوری که تازه انقلابش به ثمر رسیده و نیرو‌های مسلح آن سازمان و ساختار درستی پیدا نکرده‌اند بتواند در جنگ بزرگی که آن را جنگ جهانی کوچک نامیدند پیروز شوند.

سرهنگ سلامی بیان کرد: دشمنان شاید محاسبات اولیه آنان درست به نظر می‌رسید ولی اشتباه آن عدم محاسبه ظرفیت عظیم مردم انقلابی و جوانان فداکار این کشور بود.

وی بیان کرد: مردم ایثارگرانه وارد عرصه جهاد مقدس هشت ساله شدند و با جان و دل و مال مشارکت کردند.

این مسئول بیان کرد: حضور اقشار مختلف اعم از کارمند، کارگر، فرهنگی، دانشجو، دانش آموز، روحانی، کاسب و همه مردم آمدند؛ و با اشتیاق هم آمدند و مجاهدانه با دشمن مبارزه کردند و با دست یاری خدا وعده الهی محقق شد و پیروز شدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در ادامه با بیان اینکه در پیروزی‌های رزمندگان اسلام معنویت و قدرت ایمان در دفاع مقدس نقش بسزایی داشت گفت: مردم و رزمندگان اسلام حضور در دفاع مقدس را تکلیف شرعی خودشان می‌دانستند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه مردم جنگ را جهاد مقدس می‌دانستند، اذعان داشت: مردم برای خدا می‌جنگیدند و از خدا هم یاری و کمک می‌خواستند. 

سرهنگ سلامی با بیان اینکه در جبهه‌های ما قدرت ایمان، معنویت، ایثار، اخلاص، کارساز و تعیین کننده بود، اظهار داشت: نقش رهبری و ولایت امام راحل یکی از عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه وحدت نیرو‌های مسلح یکی دیگر از عوامل پیروزی رزمندگان در جنگ بود، عنوان کرد: دشمن در آن جبهه شکست خورد، چون ملتی مقاوم و با بصیرت در مقابلش قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه دشمنی‌های سخت‌تر و پیچیده‌تری امروز با به کارگیری امپراتوری رسانه‌ای و ماهواره‌ای و فضای مجازی در مقابل ما قرار دارد، گفت: امروز دشمن بنا دارد اعتقادات، باور‌ها، فرهنگ‌ها و ارزش‌ها را تغییر دهد؛ ارزش‌های غربی جایگزین ارزش‌های اسلامی و انقلابی بشود؛ کانون خانواده کم اثر و کم دوام باشد؛ آسیب‌های اجتماعی فراگیر شود؛ مفاهیم ارزشی که رمز موفقیت ما بود در همه عرصه‌ها امروز کم کم به فراموشی سپرده شود.

این مسئول اذعان داشت: امروز دشمن با جنگ ترکیبی و اقتصادی ما را هدف قرار داده و اگر امروز جایگاه خودمان را در جنگ فرهنگی و اقتصادی خوب شناختیم و به موقع بهترین راهکار مقابله را انتخاب کردیم پیروزیم.

سرهنگ سلامی تصریح کرد: کارکنان سیستم بانکی با دفاع از کشور در سنگر جهاد اقتصادی، می‌توانند ادامه دهنده راه شهدا بوده و مجاهدان عرصه جهاد فی سبیل الله باشند.

در این مراسم از کارکنان رزمنده، ایثارگر و جانبازان دفاع مقدس مدیریت و شهرستان ساری تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها